Bagāžas teorija

Vienmēr, kad esmu izdomājusi sakāmo, ko atbildētu tādā vai šādā situācijā, nekad nerodas iespēja savu sakāmo pateikt, it kā augstākiem spēkiem gribētos paķert mani uz pārsteigumu un redzēt, ko tad es teiktu.

Savulaik autobusā man piesējās par bagāžas lielumu, lai gan zināju, ka iemesla tam nav nekāda un kategoriski atteicos konduktorei maksāt papildus naudu par savu čemodānu, kurš bija lidmašīnas rokas bagāžas lielumā. Kundze gan aktīvi draudēja ar kontroli un piesauca bagāžas izmērus, uz ko viņai atbildēju, lai nomēra un pierāda, ka mana bagāža šiem izmēriem neatbilst.
Mirkļos, kad kāds jūs nepamatoti apvaino, jums nekas nav jāpierāda. Apvainotājam ir jāpierāda tas, ka jūs esiet vainīgs. Nav ko taisnoties citu priekšā. Ja izgājāt no bodes skaļi pīkstot, tad jums nav jātaisnojas, ja zināt, ka esat nevainīgs. Lai tak tas vīrelis formā ņemas un pierāda jūs vainu, ja viņš tādu saskata. Tā arī es nolēmu nereaģēt uz sabudinātās kundzes apvainojumiem. Ja viņa nespēj pierādīt, ka mana bagāža ir par lielu, tātad tā nav par lielu. Pavisam elementāri.

Ja nu tomēr man kādreiz kontrole piesietos, izdomāju savu teoriju par bagāžu, ko šad tad mēdzu pārvadāt, ja nedēļas nogalē plānots kaut kur doties uzreiz pēc darba. Zinu, ka piesieties man nevar, jo bagāžai ir atbilstošs izmērs, taču ar Rīgas satiksmi ir vēl trakāk kā ar bitēm.

Teorija.
Mans augums ir apmēram 1, 65m.
Aptuvenais svars: 55 kg
Aptuvenais bagāžas svars: līdz 10 kg (ierēķinu maksimumu)
Tātad varu savam svaram pieskaitīt klāt 10 kilogramus. Kopā sanāk 65 kg. Ar savu koferi aizņemu diezgan maz telpas, jo ņemsim vērā arī mana auguma aprises. Paskatoties apkārt, autobusā vienmēr ir kāda kundze vai kungs, kurš sēžot aizņem abus divus sēdekļus. Tas ir apmēram tā, it kā kāds cits sēdētu ar milzīgu somu, kas savukārt nozīmē, ka tad arī šim lielā izmēra cilvēkam jāpērk divas biļetes. Ne? Tā kā noteikumi neko tādu neparedz un es ar savu somu neesmu ne tuvu tik smaga, ne arī tik daudz vietas aizņemu, tad uzskatu, ka man par neko papildus nav jāmaksā! Tā nu esmu sagatavojusi savu teoriju ar plašāku izklāstu, taču kontrole nenāk un ar mani nerunājas, un man nepiesienas :D :D :D

Varbūt kāds var atbildēt, vai ir vēl kāda valsts, kurā par bagāžu sabiedriskajā transportā papildus jāmaksā? Es neko tādu nekur citur neesmu pieredzējusi. Nerunāju par ledusskapja transportēšanu vai sekcijas pārvešanu no punkta A uz puntu B ar sabiedrisko transportu, taču par kārtīga izmēra ceļojumu bagāžu. Ir?

Mūziku vakardien uzgāju kādā modes blogā.. pavisam nejauši. Aizķēra.

Published by

Kni

Love yourself more

12 thoughts on “Bagāžas teorija”

  1. Es tā no sirds nosmaidījos:) man arī noderēs šī terorijā, cīņā par taisnīgu attieksmi transportā, paldies!

  2. man šodien kolēģes iemācīja, kas jāsaka poličiem, kad aptur, bet tu neesi piesprādzējusies: Esmu stāvoklī un, kā uzlieku drošības jostu, tā man paliek slikti!
    Īpaši labi der ziemā, kad zem drēbēm neviens i nepateiks, vai tur vēders ir vai nav :)

      1. labi, labi, visu sirdsmieram varu paskaidrot, ka ES ta’ sprādzējos, bet ir ļauži, kuri to nedara konsekventi. Man pat ir jautāts, vai esmu cietusi avārijā, ka uzreiz ķeru pie drošības jostas.

  3. Jā, ir ir citās valstīs arī tā! :)
    Prasi savam kaimiņam, viņš zinās stāstīt, kā Polijas tramvajā mums lika maksāt patiešām grandiozas summas par ceļotāju mugursomām. Un tieši tāpat kā tu, ne es, ne Jānis neaizņemam milzu vietu :D

    1. tieši tā! tā sprādzēšanās jau notiek automātiski, neanalizējot kas un kāpēc… kā auto izkustināšanas priekšnosacījums :)
      Paps man bērnībā allaž atgādināja, lai uzliekot mugursomu – nu to drošības jostu…
      re kā – sasaucas ar sarunu par bagāžu :))

      1. Uzlikt mugursomu – labs salīdzinājums =)
        Arī es sprādzējos automātiski un bez lielas apdomāšanas, kāpēc tā vajag. Kad neesmu piesprādzējusies, liekas, ka kaut kas nav izdarīts līdz galam.

        Ir atšķirība – meklēt sistēmā robus, apiet sistēmu vai neievērot sistēmu.

    1. =) ir sistēmas, kuras nav jāievēro, jo to neievērošana nerada skumjas sekas.
      Nenosodu tos, kas prot atrast sistēmās kļūdas un robus, tādējādi izmantojot šos sistēmu trūkumus savā labā. Tas tikai nozīmē, ka sistēmas izstrādātājam sistēma ir jāuzlabo un ir iespējas attīstīties.

Leave a Reply