Kni virtuve

love yourself more

Četrača nedienas

Atkāpe Nr.1.
Patiesība ir tāda, ka es neesmu tendēta uz konfliktu. Visu var izrunāt, vai saprast, ir cits jautājums. Ja tagad kaut kur kāds noelsās un pie sevis izdvesa kaut ko līdzīgu “kāāāā-tad”, tad ziniet, tie, kas savulaik arī ir atrāvušies (un daži pēc pilnas programmas), visi ir saņēmuši pēc nopelniem. Ja pietiek drosmes mēslus taisīt, tad vajadzētu būt gana drosmes tos savākt, vai vismaz par tiem atbildēt.

Atkāpe Nr.2.
Pirms aptuveni diviem gadiem kādai manai paziņai bija atgadījies nevisai patīkams notikums man zināmu cilvēku iestādījumā. Ja jūs zinātu, kā nožēloju to brīdī, kad nolēmu cietušajai pusei pajautāt, kas noticis, un ne jau cietušās puses, bet to otru dēļ. Šķiet, tobrīd izjutu patiesu kaunu par otras puses nespēju adekvāti reaģēt uz notikušo un no neveiksmes iziet ar godu.

Stāsts.
Bija pagājuši pieci gadi, kad brilles nolēma sadalīties, ja ne pirmreizinātājos, tad detaļās gan. Tā arī paliku sēžam ar briļļu kājiņu aiz auss, kad briļļu atlikusī daļa novēlās uz galda. Spēle beigusies, tā teikt, un viss pārējais kā pēc shēmas: acu ārsts, recepte, iemīļotais briļļu salons ar labu labo slavu un vēl labāko pieredzi, aptuveni stundu ilga ālēšanās ap visiem iespējamajiem briļļu rāmjiem un darījums noslēgts! Dārgi, bet nu labi, kvalitāte taču un tās labās iepriekšējās brilles.
Pie jaunajām tiku ātrāk, nekā tika solīts. Pirmais satraukums par pilnīgi citādo formu nekā iepriekš neļāva iedziļināties detaļās, bet tas pārejoši..

Mājās atklājās, ka viena no skrūvēm ir krietni par vaļīgu un viens no stikliem it kā deformē rāmi. Te tev nu bija, dārgi, bet nu labi un tā pozitīvā pieredze.. Apvainojos. Ļoti. Domās sadedzināju visas slavas dziesmu grāmatiņas un nobirdināju vienu dzēsējasaru.

Visam sekoja brīdis, kurš mūsu valstī klibo, proti, adekvāta reakcija uz problēmu, neapmētājot otru ar apvainojumiem un neapzīmējot ar “pats vainīgs”. Tā vien šķiet, ka derētu kādam uzrakstīt īsu pamācību, kā no mēsliem iziet kā uzvarētājam.

Ja kvalitātes sadaļā uzņēmums bija izgāzies pēc visiem punktiem, tad viņiem vēl pastāvēja iespēja visu saglābt ar servisu. Norādīju, ka pastāv problēma briļļu kvalitātē, bet ļāvu meitenei to atklāt pašai. Neredzēja. Lai būtu. Parādīju. Pirmais sīkums, bet otrais – vai nu cilvēciskais faktors, vai arī ražošanas brāķis. Pēc šī skaidrojuma, ar kuru samierinājos, galvā noskanēja tikai viens jautājums. Ja jau tomēr tas ir redzams, ja tiek pieļauts gan cilvēciskais faktors, gan ražošanas brāķis, tad atdodot man šīs brilles tādas, kādas tās bija, kādam bija cerība, ka viņa jau slikti redz, noteikti nepamanīs? Žēl, ka viņi nezināja, ka es taisu tos ziloņus ar mikroskopiskajām detaļām un ka regulāras kritikas rezultātā esmu ietrenēta pievērst uzmanību vissīkākajām detaļām.

Pozitīvais! Man ļoti patika, ka salona darbiniece atzina problēmu, uzņēmās vainu un visu mūsu sarunas laiku saglabāja apskaužamu mieru. Izskaidroja tālāko darbības gaitu bez apvainojumiem un tā pastulbā audzinošā toņa. Vēlreiz atvainojās par notikušo. Vienīgi žēl, ka tā arī nepiedāvāja nekādu “sāpju cepumiņu” skumju remdināšanai, jo papildus atlaide optisko saules briļļu pasūtīšanai būtu tieši laikā, savukārt tas, ka šajā situācijā man par neko nav jāmaksā, paredz garantija. Visādi citādi, konfliktsituāciju risināšanas eksāmens nokārtots.

Lai nu kā, Mērfijs gulēt vēl nav aizgājis, es tomēr pieļauju situāciju, ka ražotājs tādu rāmi vairs neražo, bet tas jau ir cits stāsts. Stāsts no nākotnes.

Atvilktne: Kni.stāsts
  • uwa saka:

    Ak, sāpju cepumiņš salauztai dvēselei šādos gadījumos būtu obligāts, bet diemžēl bieži iztrūkst.

    Es tagad kā reiz nezinu, ko darīt ar savām saplīsušajām kurpēm, jo veikalā man saka, ka nevar palīdzēt, jo tā taču ir sprādze/aizdare, kas sadalījusies divās daļās – par to garantijai nekādas daļas. Pagaidām ļauju norimt nežēlīgām dusmām, lai ar vēsu galvu mēģinātu vēlreiz.

    03/06/2014 at 09:13
    • Kni saka:

      Pietrūka, arī šajā reizē pietrūka. Tas ir vienīgais, kas man liedz teikt, ka nokārtots, bet ne ar izcilību, jo principā es saņemu vēl papildus neērtības: 4 – 6 nedēļu gaidīšanu, labošanu un tā. Par tik pieklājīgu summu, maunprāt, lietas būtu jāizdara ar pirmo reizi.

      Bet Tavā gadījumā, uz ko tad vispār attiecas apavu garantija?

      03/06/2014 at 13:39
      • uwa saka:

        Cerēsim, ka jaunās brilles būs izcilas kvalitātes. Skatoties no gaišās puses – nākamreiz Tev būs iespēja izmēģināt citu briļļu veikalu :) Šis laikam arī ir iemesls, kāpēc katras manu pēdējo gadu brilles top citā vietā.

        Pie kurpju garantiju čekiem tā viltīgi ir rakstīts, ka uz dekoratīvajiem elemetiem un sprādzēm tā neattiecas.

        04/06/2014 at 07:31
        • Kni saka:

          Ak tā! Tad Tev būs vien jāsameklē kādā veikaliņā sprādze (uz Matīsia ielas starp Tērbatas un Barona vai arī Spolītē uz Čakmarijas ielas) un jāiet pie kurpnieka. Citu variantu neredzu.

          04/06/2014 at 08:02
  • uwa saka:

    Paldies par ieteikumu!

    06/06/2014 at 19:25

Leave a Reply