Kni virtuve

love yourself more

Sīkums, bet patīkami!

Pasaules gals vairs nav tālu. Vēl pavisam nesen šeit stāstīju par kārtējo bankas zvanu, kad swedulis kārtējo reizi piedāvāja naudu. Jaunkundze, kas nebija izpētījusi mana konta darbības, centās vēl papildus manām jau divām esošajām kartēm piedāvāt vēl vienu, taču tās nepieciešamību tā arī pamatot nevarēja.

Šodien pienāca tā diena, kad vienai no kartēm termiņš beidzās un nekas cits neatlika, kā doties pakaļ jaunai. Jau iztēlojos ainiņas par to, kā sēž cilvēku pūlis, elš un pūš gaidot savu rindu. Iztēlojos, kā sēdēšu stundu un sāku nožēlot, ka nepaņēmu līdzi grāmatu, jo atšķirībā no ar braucienu autobusā, šis gaidīšanas process būtu ilgāks.

Tuvojos bankai un Tavu brīnumu! Kondicionētajā telpā (ak, cik patīkami!) rindā sēdēja vien viens vīrietis, kāda dāma ķimerējās ap bankomātu un viena sieviete tika apkalpota pie operatora. Nekāda pūļa, klusums un vēss miers. Paņēmu numuriņu un apsēdos ērtajā dīvānā. Nepaspēju iekārtoties, kā jau pienāca mana kārta un saņēmu labdienu no puiša uzvalkā.

Sniedzu personu apliecinošu dokumentu un teicos, ka esmu atnākusi pēc jaunās kartes. Pēc mirkļa jau parakstīju dokumentus par kartes saņemšanu un, pirms atvadīties, jaunais vīrietis vērsās pie manis ar jautājumu, vai man neviens nav piedāvājis veikt noguldījumu. Houhouhou, gandrīz apkritu no tā, ko dzirdēju. Man tur naudiņa stāvot un nekustoties, vai tā kā nevajadzētu to likt lietā. Uz jaunā vīrieša jautājumu nepaliku atbildi parādā un stāstu, kā šī pati banka ar mani vienmēr izrīkojas.

Ziniet, man tie jūsu kolēģi (pareizāk sakot kolēģes) vienmēr piedāvā tikai aizņemties un nevienam vēl nebija ienācis prātā parunāt ar mani par noguldījumu. Apsveicu, puis, visi uzkrātie bonus punkti tiek Tev! Tā jau ir, zvana tikai tās jaunās sievietes, bet viņām prātā tikai notriekt, neviena vēl nav teikusi, ka derētu uzkrāt. Ļāvos konsultēšanas procesam un tā nopriecājos, ka beidzot kāds no viņiem sācis runāt prātīgu valodu!

Tik labi ap sirdi palika, lai arī tas ir tikai viņa darbs.

Atvilktne: Kni.stāsts
  • Liene saka:

    nu, nu….negribās jau dikti te indi sēt, bet es taču Tev pastāstīju par uzkrājumu manas meitas nākotnei??? Vai tik nebūsi sastapusi vilcēnu jēriņa kamzolī! ;)

    02/06/2011 at 00:35
    • Kni saka:

      mm.. negribās medu liet, bet man liekas, ka mana situācija ir drusku citādāka un es droši vien nekorekti izteicos. Viņš man piedāvāja trīs veidus, ko ar to iesākt, jo pagaidām ir tas, ko varētu tēlaini apzīmēt – turēt līdzekļus zeķē. Neko ar tiem nedarīt. Pilnīgi neko. Pat netērēt. Tie vienkārši tur stāv un jēdzīgi droši vien būtu tos nolikt kaut vai depozītā uz kādu laiku. Vismaz tā.

      02/06/2011 at 06:44
  • melato saka:

    Es jau ar ne ar indi, bet manuprāt Swedbankā naudu noguldīt ir tas pats, kas turēt zeķē, tikai vēl par putekļu nopūšanu no zeķes, telpu vēdināšanu jāmaksā:)) Esmu bijusi ilggadējs šīs bankas klients, nu jau kādu laiku neesmu.

    02/06/2011 at 08:04
    • inī saka:

      Neslēpšu, ka strādāju šajā bankā, tādēļ ļoti gribētos dzirdēt reālu pamatojumu šādam apgalvojumam! Kādā veidā Tu esi maksājusi kaut ko par depozītu bankai? Ja runa nav par 3.pensiju līmeni vai dzīvības apdrošināšanu, bet gan par pavisam parastu termiņnoguldījumu?

      02/06/2011 at 09:46
      • Liene saka:

        saprotu, ka jautājums laikam īsti nav man, bet tomēr gribētu painformēt – kad parakstīju līgumu par uzkrājumu bērna nākotnei (dzīvības apdrošināšana), mani tieši banka pārliecināja, ka tas ir pats labākais veids, bet tagad pēc pāris gadiem, kad redzu rezultātu, jūtos vairāk kā piekāsta! Nožēloju, ka uzticējos.
        Un ja reiz ir uzradies neitrāls (pieņemsim) šīs bankas pārstāvis, izmantošu gadījumu un palūgšu, ja tas iespējams, painformēt attiecīgos darbiniekus, ka, JUMS dārgie, steidzami jāmaina attieksme pret saviem klientiem. Nesaprotu kādēļ man zvana un piedāvā visādu sviestu, bet MAN neizdevīgo uzkrājuma līgumu gan neviens nepiedāvā mainīt uz kaut ko labāku. Un negribu dzirdēt viedokli, ka pēc x tur gadiem būs labāk, jo lūk fondi šobrīd vēl nav tik ienesīgi. Patiesībā nesaprotu kādēļ banka savu ieņēmumu no darbībām šajā kontekstā nevarētu samazināt proporcionāli manam ieguvumam, galu beigās tā ir mana nauda ar ko banka operē. Es arī vēlos nepelnīt, uzticot jums savu naudu. Dubulta morāle šai bankai.
        Un Kni, protams, ir labi, ja nauda strādā vevis vienkārši stāv, bet pievērs uzmanību, ka noguldot depozītā, Tev pašai būs liegta brīva pieeja savai naudai, ja gribēsi tikt klāt, būs kā minimums bankai jāraksta pieteikums un iespējams, ka vēl soda procenti jāmaksā, ja gribēsi piekļut naudai pirms nolīgtā termiņa. Ceru, ka to Tev kārtīgi izskaidroja :D

        02/06/2011 at 10:56
        • Kni saka:

          Protams, ka izskaidroja un izskaidroja arī par komisijas maksām, bet es savā gadījumā nerunāju ne par krājkontu ar apdrošināšanu, ne arī noguldījumu fondos, kur, kā zināms, iespējami gan ieguvumi, gan zaudējumi. Puisis ļoti labi parādija visas iespējas.

          >Un Kni, protams, ir labi, ja nauda strādā vevis vienkārši stāv, bet pievērs uzmanību, ka noguldot depozītā, Tev pašai būs liegta brīva pieeja savai nauda [..] … viņa arī tagad stāv eiro, bet konts man latos, kas savukārt nozīmē, es viņu tik un tā paaiztikt nevaru. Vienkārši stāv virtuālā zeķē. Bet kā jau teicu, man izskaidroja visas opcijas – gan tās, kad es varētu piekļūt nedēļas laikā, gan tās, kad jālauž līgums, gan tās, kad par līguma laušanu ir soda procents.

          02/06/2011 at 19:45
      • rediiss saka:

        ir jau vēl kapitāla pieuguma nodoklis, kas būs jāmaksā par tiem 3 latiem (ja vien nav kaukāda minimālā summa, par ko nav jāmaksā, nezinu, neesmu baigi pētījusi), ko būsi uzvārījis pa depozīta laiku. beeet no otras puses – zeķē tā nauda arī nevairojas. :( laikam jau galu beigās ir tā, ka cilvēkiem mēdz bīt dažādi viedodļi. daži vakcinējas, daži nē. daži pērk dzīvokļus, daži īrē. daži tur naudu zeķē, daži bankā. bet fakts paliek fakts – no pārdevēju (un ne tikai finanšu iestādēs strādājošu) runām jāsvītro pilnīgi visi “izdevīgi”, “piemēroti”, “tieši jums” uc mazie jaukie vārdiņi :)

        02/06/2011 at 14:33
  • IevaStudio saka:

    Lai gan esmu ilggadējs Swedbank klients, jāsaka, ka apkalpošanas kvalitāte ir kļuvusi zemāka. Tā ir “dārga” banka no pakalpojumu saņemšanas viedokļa. Tā kā esmu vairāku banku kliente, varu salīdzināt: tāpēc nu jau vairākus gadus man vairāk simpatizē citas bankas. Par uzkrājumiem – es gan neesmu speciāliste, tomēr piekrītu viedoklim, ka tie “jādiversificē” (laikam tas bija pareizais termins), tas ir, jāizvēlas vairāki uzkrāšanas veidi: depozīts, krājkonts (7 dienas iepriekš piesakot naudu i-bankā, tā ir pieejama bez soda procentiem), ieguldījuma fondi utt.

    02/06/2011 at 11:09
  • inī saka:

    Liene, man žēl, ka kolēģi nav pietiekami izskaidrojuši, ka dzīvības apdrošināšana ir ieguldījums (nevis noguldījums) un jebkurš ieguldījums ir saistāms ar sava veida risku. Saprotu, ka ir dusmas tagad, jo situācija fondos un pasaulē nav spoža, bet banka savu % paņem.. Katrā ziņā Tev jebkurā brīdī ir tiesības veikt grozījumus līguma nosacījumos (t.i. mainīt izvēlēto fondu stratēģiju), kaut vai internetbankā, ja nav laika vai vēlmes doties uz filiāli. Tomēr es ieteiktu sarunāt tikšanos ar finanšu konsultantu (ceru, ka nav mainījies amata nosaukums šiem cilvēkiem – nevaru pārbaudīt, jo pati tagad esmu BKA) tuvākajā filiālē un izrunāt visus + un – līguma grozījumiem/laušanai utt. :)
    Negribu izklausīties neprofesionāli, bet jāatceras, ka banka tāds pats “veikals” vien ir – cilvēkiem, kas tur strādā, algu maksā par pārdošanu.

    02/06/2011 at 16:38

Leave a Reply to IevaStudio Cancel reply