Kurā vietā tieši būs lētāk?

Skaidra lieta, tam visam ir pavisam cits iemesls un ne jau nu tā mana pārdeklarēšanās, bet gan līdzfinansējuma izspiešana no Pierīgas pašvaldībām, kā tiku apgaismota, kad kārtējo reizi manī svila laucinieka sakurtais ugunskurs.

Lai būtu, taču mani šajā reizē interesē sīkumi, iespējams, piesiešanās vārdiem vai definīcijām, taču vienu zinu pavisam noteikti, melot nav labi.

Tie, kas sabiedrisko transportu izmanto ikdienā, skaidri zina, ka pastāv iespēja šķiesties, proti, katru reizi iegādāties biļeti pie vadītāja, vai arī sagatavoties braucienam vai pat vairākiem, un etalonu iegādāties jau laikus kādā tam paredzētā tirdzniecības vietā, kur starta cena jau ļauj ietaupīt divdesmit santīmus.

1 brauciens – 50 santīmi
2 braucieni – 1 lats
4 braucieni – 2 lati
5 braucieni – 2 lati 50 santīmi
10 braucieni – 4 lati 75 santīmi (viena brauciena cena 0.475 santīmi)
20 braucieni – 9 lati (viena brauciena cena 0.45 santīmi)

Ko sola dome? Precīzi! 42 santīmus par biļeti, taču jau tagad man ir iespēja braukt pa 45 santīmiem, ja esmu apdomīga, domāju ilgtermiņā un man ir tendence ietaupīt mazliet naudas, ja tas ir iespējams.
Atgriežoties pie tā, ko saka dome, man nāk tomēr smiekli, jo viņi apgalvo, ka rīdzinieki varēs braukt lētāk, bet visi pārējie – imports un lauki – dārgāk. Tieši kur rīdzinieks varēs braukt lētāk? Tie smieklīgie 3 santīmi ir tas lētāk? Kāpēc tā tiek pasniegta kā atlaide, ja patiesībā rīdziniekiem tiks dota iespēja braukt tieši par to pašu cenu, savukārt no pārējiem iekasēs dubultā. Lūk! Atlaides nav un nebūs, būt tikai vecā cena, kuru var dabūt arī tagad, ja domā par savām finansēm.

Vēlāk jau neviens neskaitīs, cik braucienus iegādā, tie visi maksās četrdesmit divus vai astoņdesmit četrus santīmus. Ja salīdzina šos lielumus, tad, jā, brauks lētāk, bet, ja skatās no izejas pozīcijas, kas ir šodiena, tad būtu laiks pārstāt muļķot cilvēkus un vienkārši pateikt – citi brauks dārgāk, bet tu varēsi braukt par to pašu cenu. Basta!

Visa šī sakarā pēc vasaras, kad gandrīz katru dienu braucu ar velo (un joprojām turpinu braukt), ja lija lietus, tad izmantoju draudzīgo kolēģu pakalpojumus, piebiedrojoties braucienam uz darbu ar auto, tad sabiedriskajā transportā esmu iekāpusi labi ja desmit reizes. Vasarās sabiedriskais transports ir tukšāks un citos maršrutos pat tukšs, tad mani interesē, ja biļešu cenas tiks pavērstas šādi, laikā, kad skolēni būs laukos, studenti būs laukos, tūristi sabiedrisko izmantos vien lai nokļūtu no lidostas centrā un riteņbraucēju skaits arvien pieaugs (Gulbja kungam jau tagad izsaku līdzjūtību), kāds tieši robs izveidosies Rīgas satiksmes makā?

Bet ne jau par to stāsts.. viss skaidri pateikt pirmajā teikumā un ziņu virsraksti to šodien arī apstiprina, jo, kā zināms, salūtu Senajā Ķīnā izgudroja, lai muļķa tauta skatītos debesīs, kamēr lielie vīri bīda lietas.

Published by

Kni

Love yourself more

5 thoughts on “Kurā vietā tieši būs lētāk?”

  1. Mani īstenībā ļoti saskumdināja fakts, ka viss, kas nav Rīga Latvijā skaitās lauki. Tad jau sanāk, kā lielākās pilsētas Latvijā arī ir lauki. Nu kā tā var uzrakstīt – “Rīgas dome nolēmusi no jaunā gada diskriminēt lauku iedzīvotājus. Visiem, kuri galvaspilsētā vēlēsies lietot sabiedrisko transportu, bet nebūs vietējie, par biļeti nāksies maksāt divas reizes dārgāk.” (ņemts no šejienes -> http://nra.lv/latvija/riga/103644-neridzinieki-lai-brauc-kajam.htm).
    Protams ikviens zina, ka Rīgā dzīvo lepni putni, bet mums parastajām pīlēm ar Saeimas papagaiļiem pat nav vienotas valodas, bet tomēr… Kā var žurnālists rakstīt šādas muļķības?
    Pietam tā nav laucinieku diskriminācija, tā vispār IR diskriminācija!

    1. Es nemaz nezināju, ka tāds eksistē. Klau, Din, Tu varbūt zini.. cik ilgā laikā tie braucieni jānobraukā?

  2. Savukārt man smieklīgs liekas fakts, ka tie “laucinieki”, kas līdz gada beigām deklarēsies Rīgā, saņems viena mēneša brīvbiļeti. Tad ko, man PĀRdeklarēties ārpus Rīgas un tad atpakaļ IEdeklarēties..?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.